måndag 1 mars 2010

Mera Snö, det blev tåg.
Vågade inte chansa på staketvägarna. Min tanke går till alla trafiklärare som skumpar och hoppar fram på dåligt plogade vägar idag, förmodligen med en med vita knogar styrande elev, som undrar vad den igentligen håller på med. Ha förtröstan, den utbildningen är guld värd. "Vintertid är bästa körkortstid" hade min Farfar på sina övningsbilar på 60-talet. Dom trafiklärarna var riktiga hjältar, tänk dig att åka runt i en Amazon med defroster som en grisfis och torkare, som var 2,5 dm långa, på sommardäck och ta fart mellan hästskitarna i uppförsbackarna, där kan man snacka om hjältar. Tänk på det när du sitter i din ombonade 5 stjärniga övningsbil med ABS, antispinn och stabiliseringssystem.

Många brukar fråga mig, går det att köra EcopDriving i sånt här väder? Då brukar jag svara -"Jag har kört EcoDriving med plogbilsförare samtidigt som dom sköter plogarna med högerhanden" och vi låg på 15-20%-iga sänkningar. Så visst går det.

Slira en kort bit på ettan... Heads up så löser det sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar